Jaano Inno
Äriarenduse konsultant ja tiimijuht
jaano.inno@miltton.com
Organisatsiooni muutused
Kui segaduses on vaja luua selgust
Kui segaduses on vaja luua selgust
Muutuste nõustajatena aitame organisatsioonide elujõulisuse kindlustamiseks vajalikku arengut planeerida ja ellu viia. Olgu tegemist omanikevahetuse, liitumise, ärimudeli muutuse, kultuurilise mitmekesisuse kasvu või mõne muu siirdega.
Muutused on vältimatud ja niisama loomulik on nendega kaasnev pinge. Edu ja jätkusuutliku kasvu osaliseks saavad aga organisatsioonid, kes oskavad muutuste stressi targalt reguleerida, astudes teadlikke samme ja arvestades muudatuste õnnestumise valemi kõige olulisema lüliga – oma inimestega.
Aitame juhtidel kogu muutuse protsessi lahti mõtestada ning asjakohaste tööriistade ja tegevustega sisustada, pakkudes vajadusel ka järjepidevat elluviimise tuge. Seda kõike selleks, et organisatsioon tervikuna, tiimid ja kokkuvõttes iga inimene saaksid muutustest maksimaalset kasu.
Meie tiimiliikmetes on ühendatud tipptasemel teadmised muudatuste juhtimisest, äriarendusest, psühholoogiast ja teenusedisainist. Pakume terviklikku strateegilist nõu, mis tugineb pikal kogemusel, värsketel teaduspõhistel meetoditel ja läbiproovitud tööriistadel. Viime läbi koosloomel põhinevaid arendusi, pakume mentortuge ja hõlbustame keerukaid läbirääkimisi, et luua segaduses selgust.
Organisatsiooni DNA kannab edasi organisatsiooni olemasolu mõtet ja kirjeldab tegutsemise tuuma, olles pidepunktiks nii igapäevastes toimetustes kui ka keerulistel aegadel. Vastus küsimusele „Kes me oleme?“ loob arusaama ühise missiooni ja väärtuste üle. Vastates ka küsimusele „Kuhu me läheme?“, saab selgeks visioon, mis innustab inimesi arenema ja koos seatud sihi suunas liikuma. Organisatsiooni DNA jutustab loo tähendusest, põhimõtetest ja kokkulepetest, mida tajutakse organisatsioonis sees kui ka väljas.
Näited koostöödest:
Strateegia on tegevuste ja võimekuste komplekt, mis võimaldab saavutada pikaajalist sihti – visiooni. Kui hea visioon on pikaajalisem, siis strateegia on 3–5 aasta teekaart – see peaks olema aeg, mille jooksul organisatsiooni loodav väärtus kahekordistub.
Strateegia peab andma selge vastuse kahele küsimusele. Esmalt, kas on olemas tugev väärtuspakkumine, mille järele on piisav vajadus. On tähtis tunda piisavalt täpselt oma sihtklienti, tema vajadusi ja hoiakuid, et suuta kujundada soovitud kasutajakogemus. Teiseks, efektiivsus ehk kuidas tagada kvaliteet ja kasumlikkus ning kas on olemas selge X-faktor, mis tagab konkurentsieelise.
Strateegia testimine vastab küsimusele, “Mis peab kehtima, et see strateegia saaks olla edukas?” ning aitab määratleda vajalikke strateegilisi arendusprioriteete ja teekaarti.
Näited arendustöödest
Koos töötamine nõuab selget organisatsiooni ülesehitust ja juhtimispõhimõtteid. Üks peamisi nähtavaid murekohti organisatsioonides puudutab infoliikumist ja kaasatust. Koosolekute maht kasvab, aga inimesi on ikka raske sünkroonis hoida. Juhid tunnetavad, et on liiga palju teemasid, mille eest nad vastutavad ja efektiivsus kipub kaduma. Organisatsioon vajab koostöö arhitektuuri värskendamist, mis tagaks eesmärkide ja rollide selguse, suurendaks inimeste pühendumist ning annaks kindlustunde, et asjad saavad tehtud.
Näited arendustöödest:
Plaanide elluviimine ja tulemuslik tegutsemine sõltub kokkuvõttes ikka ja ainult inimestest. Tasakaalus inimesed ja terved suhted on muutliku maailma konkurentsieelis nr 1. Seega on organisatsiooni ja ühiskonna edukaks arenguks hädavajalik pöörata tähelepanu ka inimeste elujõulisuse ja kohanemisvõime eest hoolitsemisele – nii isiklikus vaates kui koostööoskuste kontekstis.
Näited arendustöödest:
Vastutustundlikkuse strateegiad ja raamistikud.
CHANGEMAKERS
Meie tiim tegutseb Helsingis, Stockholmis ja Tallinnas.
Jaano Inno
Äriarenduse konsultant ja tiimijuht
jaano.inno@miltton.com