Võta ühendust
Äriarenduse konsultant ja tiimijuht
jaano.inno@miltton.com
Lennuliiklusteeninduse (edaspidi: EANS) tegevuses on tugevad rahvusvahelised seosed. EANS-i eesmärgid lähtuvad Ühtse Euroopa Taeva kokkulepetest ning sellega kinnitatakse ka EANS-i tulemuslikkuse kava ja tulubaas. Rahvusvahelised seosed mõjutavad ka EANS-i tegevuse iseloomu ja mahtu – Ukraina sõda ja ka Covid tõid endaga kaasa väga suuri muutuseid.
EANS-i eesmärk oli uueks perioodiks koostada strateegia, mis annaks muutunud ja jätkuvalt muutuvas keskkonnas aluse organisatsiooni arendamiseks ja selgema perspektiivi määratlemiseks. Strateegia koos tegevuskavaga peab aitama kasutada efektiivselt olemasolevaid ressursse ning leida praegustele ja tulevikus tekkida võivatele probleemidele optimaalsed lahendused.
Seda arvestades ei olnud EANS-i strateegia ülesandeks mõtestada organisatsiooni väärtuspakkumist ega luua uusi ärivaldkondi, mis sageli on strateegiaprotsessi üheks põhiülesandeks.
Organisatsiooni eesmärgid ja muud kokkulepped peavad olema kirjutatud organisatsiooni enda käega ja enda keeles – seda ei saa keegi väljast teha. Samas on organisatsioonil suuremate arengukavade ja strateegiate koostamisel hea lisada ka väline kriitiline ja teiste kompetentsidega pilk. Selles koostöös oli Milttonile kaks peamist ootust:
Strateegialoomel kasutasime erinevaid töövorme:
Veel on oluline, et eesmärgid pole võrdse tähtsusega ja kunagi pole ressurssi kõige saavutamiseks. Seega on vaja kokku leppida selged prioriteedid, mida kõik tunnustavad. Organisatsiooni areng nõuab lisaressursse, aga need ei tule sageli väljast, vaid sisemiste ressursside ümber paigutamisel.
Strateegiaprotsess andis piisava struktuuri, sisendi ja võtmeisikute kaasatuse, mille alusel on organisatsioon enda sisemiste jõududega strateegia detailselt kokku leppinud ja sõnastanud. Enne lõplikku kinnitamist testitakse seda võimalikult laialt kogu töötajaskonnaga, et tagada, et kõik leiavad ennast strateegiast üles, see on neile oluline ja nad panustavad sellesse.