fbpx

Eesti meedia pressireisid Kotka-Hamina piirkonda​

VÄLJAKUTSE

Meie eesmärk oli tõsta teadlikkust Kotka-Hamina piirkonnast, kui atraktiivsest sihtkohast, kuhu eestlased võiksid sõita oma järgmist puhkust veetma. ​

TURUOLUKORD

Soome Kotka-Hamina regiooni turismisektor oli silmitsi Venemaalt tulevate turistide arvu olulise vähenemisega, mis oli nende jaoks olnud varem üks olulisemaid turistide sihtgruppe. Selle tagajärjel oli piirkond sunnitud otsima uusi turge ja võimalusi oma turismipakkumiste mitmekesistamiseks. Samal ajal täheldati, et pandeemia-aastate järgselt olid inimeste reisimisharjumused märkimisväärselt muutunud, kaldudes rohkem kodulähedaste ja autoga ligipääsetavate sihtkohtade ka. See tõi endaga kaasa suurema huvi piirkondlike ja lähireiside vastu ning tugevdas kohalike turismiobjektide atraktiivsust.

MEIE LÄHENEMINE

Lähtudes ühiskondlikest ja turismialastest trendidest, töötasime välja kaks hoolikalt kureeritud pressireisi, mis näitasid Kotka-Hamina regiooni võlusid erinevatel aastaaegadel. Meie visioon oli pakkuda ajakirjanikele kogemusi, mis kajastaks piirkonna looduslikku ilu, kultuurilisi eripärasid ja ajaloolist rikkust läbi loomingulise ja kaasahaarava lähenemise. Kombineerisime kohaliku ekspertiisi ja enda sügava mõistmise Eesti turismisektori vajadustest, et luua meeldejääv ja informatiivne programm, mis toob esile Kotka-Hamina piirkonna aastaringsed võimalused.​

Pressireisi programmi korraldamisel rõhusime mitmekesisusele ning tagasime, et meie pakkumine tagaks meeldejäävaid kogemusi erinevatele sihtrühmadele. Programm hõlmas seega laia valikut turismivõimalusi, mida kohandasime vastavalt eri sihtgruppide vajadustele. Muuhulgas:

• pakkusime põnevaid tegevusi noortele, kes ihkavad adrenaliinirohket meelelahutust;
  • kohandasime reisipaketti paaridele, kes soovisid nautida lõõgastavat puhkust koos gastronoomiliste elamuste ja kultuuripärandiga;
  • tagasime, et programm sisaldab mitmekesised ja harivad tegevused lastele.

TULEMUS

Korraldasime kaks pressireisi – ühe sügisel enne jõule ja teise kevadel enne suvist puhkuste hooaega. Need reisid olid kujundatud nii, et esile tuleks piirkonna eripärad sõltuvalt aastaajast, rõhutades samal ajal ka majutusvõimalusi ja meelelahutust. Ajakirjanikud said isikliku kogemuse, mis võimaldas neil kirjutada kaasakiskuvaid ja värvikaid lugusid.

Numbrites väljendus projekt järgnevalt:

• Pressireisidest võttis kokku osa 10 ajakirjanikku.
  • 2022. aasta talvel realiseerus pressireisi tulemusena 6 meediakajastust Kotka-Hamina piirkonna turismivõimalustest.
  • 2023. aasta suvel lisandus pressireisi tulemusena 8 meediakajastust Kotka-Hamina piirkonna turismivõimalustest.