fbpx

Mis lugu see on, mida sa endast räägid?

Me kõik räägime endast midagi iga päev nii inimese kui organisatsioonina ja ei kasuta selleks sugugi alati sõnu. Meie teod räägivad üldjuhul kõvemini kui sõnad, ent sõnade abil saab rääkida ka nendest tegudest, mis ei pruugi kohe silma torgata. Eriti käib see ettevõtete ja organisatsioonide kohta, kelle tegevus võib olla tavainimese jaoks hoomamatu ning millest mõistetakse vaid mõnda nüanssi.

Nii tekibki vajadus jutustada oma lugu. Muidugi on igati mõistetav, et selle loo jutustamisel on suur kiusatus alustada sellest, et meil on kõige parem toode või teenus või oleme juhtiv ettevõte selles ja tolles valdkonnas. Paraku loevad või vaatavad selliselt algavat lugu edasi vähesed, sest kellegi ülevoolav ja suuresõnaline enesekiitus on üldjuhul alati eemale peletav.

Kui aga loo jutustamine juba ette võtta, siis võiks see lugu olla selline, et lugejaid oleks palju ja nad ootaksid ka järgmiseid palasid. Seepärast tuleb kõlava enesekiituse asemel mõelda sellele, mis on ettevõtte olemasolu eesmärk lisaks kasumi teenimisele. Viimane on loomulikult oluline ja ühiskonna väärtust loov läbi töökohtade tekkimise ja uute investeeringute. Ent tasub mõelda ka sellele, millist väärtust ettevõte veel loob. Kas me mõtleme piisavalt keskkonnale ja oleme astunud samme enda kestlikumaks muutmiseks? Kas pakume võrdseid võimalusi nii meestele kui naistele, noortele ja vanadele, eestlastele ja muukeelsetele? Kas oleme viimasel ajal midagi uut ja olulist leiutanud? Kas meie juures töötab põnevaid inimesi (muidugi töötab!), keda lugude jutustamisse kaasata? Ja nii edasi, võimalusi on tegelikult palju.

Üks päriselt hea lugu on lugeja jaoks huvitav ja kasulik, kaasa mõtlema kutsuv ning inspireeriv. Selline, et kui on pikem lugemine või vaatamine ja kohe lõpuni ei jõua, siis tuled mõne igapäevatoimetuse juurest pärast selle juurde tagasi. Või teed koguni digitellimuse just selle loo pärast.

Selliste lugude sünniks tuleb hästi läbi mõelda oma sõnumid ja see, kuidas ja millega avalikkust kõnetada. Ja kes on need inimesed, kes seda lugu hakkavad rääkima. Pole võimatu, et seda lugu läbimõeldes saavad ka muud asjad organisatsioonis selgemaks.

Ettevõtte lugude haarava jutustamise juures saavad abiks olla oma ala tippspetsialistid ehk kogenud kommunikatsiooninõustajad, kelle abil luua või värskendada kommunikatsioonistrateegiat ning sõnumeid selle sees. Hea lugu sinu organisatsioonist on justkui elus organism, mis ajas pidevalt muutub. Sa ise pole enam see, kes olid viis aastat tagasi ja nii ei toimi enam ka viis aastat tagasi loodud sõnumid. Saame sind selles osas aidata.

Kui sul tekkis huvi loo jutustamise vastu, küsi meie käest lisa.

Võta ühendust

Kristi Malmberg
Strateeg-konsultant
kristi.malmberg@miltton.com