fbpx

7 põhimõtet, mis teevad asjatundjast arvamusliidri

Mõju meistriklass on neli kuud kestev arenguprogramm, mis keskendub isikliku professionaalse mõjujõu kasvatamisele kõneisikuna. Antud blogilugu on viimane ehk kolmas lugu kolmest loost koosnevast Mõju meistriklassi tutvustavast blogilugude seeriast.


Mitte ükski eestkõneleja, arvamusliider või kõneisik pole selleks sündinud. Küll aga on päris kindel, et iga inimene, keda täna tuntakse mõjusa ja usaldusväärsena, on läbinud põlvevärina etapi ja kogenud kõhklusi. Nagu ka õppinud, kuidas katsetamisjulgus ja vastutustunne enda jaoks olulises teemas kaasa rääkida kokkuvõttes kuhjaga ära tasuvad. Edukad on need, kes ei loobu olemast uudishimulikud ei oma ekspertalal ega iseenda suhtes inimesena.

Kuidas kõneisikuna ree peale saada ja sõitu õiges suunas juhtida? Võta kaasa ja rakenda neid 7 põhimõtet ning võid end õigepea leida mõjusa kaasarääkija rollist.

  1. Ole esimene või eristu. Teema avajal on pea alati eelis sõnavõtjana silma ja meelde jääda. Kui sa ei ole aga esimene inimene, kellele valmistab muret näiteks kliimakatastroof, siis keskendu eelkõige küsimusele “Kuidas inimesteni jõuda?” – seda nii iseenda tugevuste mängupanemise, sihtrühmade, kanalite kui sõnumite ülesehitamise mõttes.
  2. Kuula oma sihtrühma. Vii ennast kurssi, mismoodi sinu kuulajad-vaatajad-lugejad maailmast aru saavad, mis keeles räägivad ning mis on õigupoolest nende valu ja vajadus. Ära püüa ennast müüa, vaid suuna tähelepanu kuulajate mõistmisele.
  3. Astu ise kontakti. Tee ots lahti, võttes ühendust huvipakkuvate inimeste ja ühendustega, olgu nendeks ajakirjanikud, meediatoimetused, teised organisatsioonid, asjakohaste ürituste korraldajad vm. Räägi inimestega ja sinust saadakse teadlikuks.
  4. Sa annad, mitte ei võta. “Äkki ma mõjun edeva või pealetükkivana?”, on kergesti pead tõstev ärev mõte, kui oma järjekordset sotsiaalmeediapostitust koostad või kontakti lood. Ei, sa ei ole maailma naba, vaid hoopis kanal millegi sellise edasiandmiseks, mis on saajale väärtuslik. Kuidas ta muidu teaks?
  5. Varusta end tugivõrguga. Piisab kasvõi ühest inimesest, kes sinusse usub ja kellega saad jagada oma kõhklusi ning rõõme. See annab hoogu sõiduvees püsimiseks ja jõudu hapramatel hetkedel.
  6. Tee korda oma sotsiaalmeediakontod. Veendu, et kuvand, mis vaatab vastu sinu profiilikirjeldustest ja sotsiaalmeedia seintelt, on kooskõlas sinu eesmärkidega. Erilise hoolega vaata üle oma LinkedIni profiil.
  7. Erista kasulikku ja laastavat kriitikat. Teiste inimeste arvamusest on alati midagi õppida, olgu see tunnustav või mitte. Astu alustuseks samm kõrvale ja nopi välja kasulik, mida tänulikult kaasa võtta. Muu on sulle lihtsalt heaks infoks, et on seltskond inimesi, kellele sa paistad nii- või naamoodi. Otsus, kas sa selle infoga ka midagi peale soovid hakata, on sinu teha.

Ega muud kui tegutsema!

VÕTA ÜHENDUST

Eva-Maria Kangro
eva-maria.kangro@miltton.com