VÕTA ÜHENDUST
annika.arras@miltton.com
Miltton viis Majandus-ja Kommunikatsiooniministeerium tellimusel läbi Majanduskoostööja Arengu Organisatsiooni (OECD) vastutustundliku ettevõtluse Eesti kontaktpunkti toimimisvõimaluste uuringu. Analüüsisime, kuidas oleks kõige mõistlikum Eestis korraldada OECD rahvusvaheliste ettevõtete suuniseid propageeriva ja nende järgimist teostava riikliku kontaktpunkti toimimist, võttesarvesse siinset õigusruumi, erinevate osapoolte ootuseid ja olemasolevaid ressursse.
OECD Eesti riiklik kontaktpunkt on Eestis tegutsenud alates 2011. aastast, kuid 2020. aasta alguse seisuga ei olnudMajandus ja Kommunikatsiooniministeeriumis asuv kontaktpunkt leidnud oma tööks tõhusalt toimivat vormi. Riigiti leidub kontaktpunkti töö korraldamiseks mitmeid erinevaid struktuurseid ja juriidilisi võimalusi–sellest tekkis ka küsimus, milline on Eesti kontaktpunkti jaoks täna parim toimimiseviisning millised on üldse tehnilised ja juriidilised võimalused selle ülesehituseks?
Kaasasime uuringu läbiviimiseks oma meeskonnast eksperte nii vastutustundliku ettevõtluse kui ka riigihalduse alalt ning liitsime välise eksperdina uuringumeeskonnaga rahvusvahelise õiguseksperdiadvokaadibüroost Cobalt. Mõistsime uuringu koostamise esimesest hetkest, et tegemist on Eestis vastutustundliku ettevõtluse alaselt erinevate osapoolte ühendamist vajava uuringuga ning nii kaasasime uuringu eri etappides täna Eestis vastutustundliku ettevõtlusega tegelevate organisatsionide–OECD, riigi ning seotud MTÜ-de esindajaid. Analüüsi tulemusel pakkusime Majandus-ja Kommunikatsiooniministeeriumile välja soovitused, kuidas kontaktpunkti tööd paremini korraldada.