Turundusse tulek oli Eliisil pigem heade juhuste kokku langemine. Gümnaasiumis meditsiinikallakuga klassis õppides oli ta kahevahel – kas minna õppima majandust või juurat. Ka meditsiin pakkus tulevasele Milttoni digitiimi juhile huvi, ehkki pärast laibakuuride väisamist oli ta kindel, et see tõenäoliselt tema südamelähedaseks erialaks ei saa. Seega jäi valik kahe eelmainitud eriala vahele, mis muide olid inspireeritud Eliisi isa ja vanaisa peetud ametitest.
Sisseastumiseksamid tegi Oru nii majandusse kui ka juurasse ning sai ka mõlemasse sisse. Valik langes majanduse kasuks. Ka juura pakkus talle huvi, kuid siinkohal sai määravaks Eliisi isiklik eetiline konflikt. „Kui tahad juuras olla edukas, siis peab kaitsma ka neid inimesi, keda sa päriselt kaitsta ei tahaks. Eetika küsimus,“ tõdeb Eliis. Vastne tudeng leidis enda jaoks ka kuldse kesktee – äriõiguse õpingud. Kirg turunduse vastu tekkis õpingute keskel. „Olin Tartu Ülikooli turundusklubis, kus läbi hea ülikooli kontaktivõrgustiku ja partnerite hakkasime koos klubiliikmetega mitmetele nimekatele ettevõtetele tegema turundust, tootelansseerimist, üritusturundust.“ Turunduse juures paelus teda just loominguline pool. Samas kuulus turunduse juurde ka seni tuttav numbrimaailm. Eliis oli müüdud.
Eneseotsimise teekond turunduses algas Tallinkist, kus ta alustas üritusturundusega, mis andis head planeerimise ja projektijuhtimise oskused. Mida aeg edasi, seda rohkem sai tegeleda turunduskampaaniate loomisega, kus tuli pidevalt osaleda erinevatel fotoshootidel ning suhelda erinevate agentuuridega – nii Eestis kui välismaal. Viimaks leidis ta turunduses selle, mille järgi süda kõvemini põksuma hakkas. „Tundsin, et liigun õiges suunas, kui pidin asedama ükshetk uuele ametikohale suundunud digiturundusejuhti. See andis võimaluse katsetada erinevate sotsiaalmeediakanalitega ning veelgi enam digiturunduskanalite tehnilise poolega süvitsi minna,“ meenutab Eliis. Heade kokkulangemiste tõttu tehti talle ettepanek moodustada in-house meedia planeerimise ja strateegia tiim, mis esialgu tundus väga suur vastutus, kuid teisalt ka põnevaid väljakutseid pakkuv. „Alustasin majasisese tiimi kokkupanemisega ning juba paari kuu pärast tegelesime kampaaniate parema õnnestumise nimel koos erinevate spetsialistidega nii Eestis kui naaberriikides. Vastavalt teenusele või tootele mõtlesime välja parima meediaplaani ja viisime need nii väli- kui digimeedias ellu. Kuid mida aeg edasi, seda rohkem liikusid reklaamid peamiselt digikanalitesse,“ räägib Eliis. See oli justkui mini-agentuur suures ettevõttes.
Mõte agentuurist kui uuest väljakutsest meeldis Eliisile väga. Eneseusku andis juurde eelmise töökoha vastutusrikas kogemus. „Agentuuris töötamine tähendab olla pidevas arengus,“ usub Eliis. Ta meenutab, et kaalus pikalt vestlusele tulemist, sest kartis agentuuritöö intensiivsust ning ei uskunud esiti üldse, et töö agentuuris võiks talle sobida. Eelarvamustest hoolimata läks ta vestlusele, kus tänu inimestele tekkis erakordselt soe tunne ja arusaam, et Miltton on see koht, kus ta end näha võib. Planeeritud ühetunnine vestlus venis mitu tundi pikemaks ning ta sai aru, et lisaks meeldivale vestlusele klappisid ka agentuuri väärtused ja õhkkond Eliisi meelsusega. „Üks oluline aspekt töökoha valikul oli ka inimeste suhtumine, mis lõpuks sai minu jaoks üheks tähtsaimaks asjaks. Siin oled oma, ettevõtte omanik suhtleb otse ja vahetult,“ meenutab Oru. Eliis tundis end kui kodus. „Mulle väga meeldib, et ettevõtte omanik on nii lähedal asjadele. Ta ei mõtle vaid ettevõtte seisukohast, vaid mõtleb ka inimestele: kuidas nad sobituvad ja et neil oleks hea olla.“ Uut hingamist andis ka uuesti kokku pandud tiim ja keskendumine veelgi enam just digiturundusele.
Digiturunduse juures meeldib talle enim võimalus tulemusi täpselt jälgida ning sealjuures teha vastavaid kiireid muudatusi. Lisaks loomulikult ka täpne sihtimine ja erinevate kanalite kasutamine. Eliis toob välja, et just kokkuhoidvad tiimiliikmed ja meeldivad kliendid on need, kelle pärast tahad iga päev rõõmuga tööle tulla. Samuti pakuvad kliendid alati põnevaid väljakutseid, sest adapteeruda tuleb väga kiirelt ja igale kliendile mõelda välja just temale sobiv digiturunduse kampaania. Kliente on Eliisi portfellis nii iduettevõtetest kuni rahvusvaheliste suurkorporatsioonideni välja – erinevad e-poed, startup’id, hotellid, kinnisvara, Eesti disainerid ja erinevad teenuste pakkujad nii hambaravist kuni järjest tõusvate tehnoloogiasektorite või NFT klientideni välja. Enim paelubki digiturunduse juures see, et saad luua kampaaniad üle kogu maailma ning kõnetada väga paljusid sihtgruppe kasutades selleks sobivaid digikanaleid.
Eliis arvab, et numbrid on tema suurimaks nõrkuseks ja tugevuseks korraga. Talle väga meeldib ette mõelda enda eesmärke, elu ning seada endale pikemaid ja lühiajalised eesmärke. Mõnikord ta tunneb, et võiks olla jällegi spontaansem. Tema hobid on äärmiselt vastandlikud – üks on rahulik ja seadmetest eemale viiv golf ning teine spontaansusele ja kiirusele rõhuv armastus mootorrataste vastu. Ei saa ka jätta mainimata, et Milttonil on isiklik paberitega sommeljee, mistõttu saab lisaks digiturunduse soovitustele temalt alati küsida nõu ka endale sobiliku veini leidmiseks.
Cheers, Eliis!