Võta ühendust:
newnordics@miltton.com
+372 664 0660
Koroonaviirus on vaid mõne nädalaga ettevõtete tegevusplaanid pea peale pööranud, mis nõuab kiiret äristrateegiate ümberplaneerimist.
Nõustamisettevõte Miltton New Nordics pakub erakordsetes tingimustes tegutsemiseks ja hakkama saamiseks strateegiate ning taktikaliste tegevusplaanide olukorrale kohandamist. Meie kogenud konsultantide nõuanded ja teadmised on kättesaadavad kaasaegsete e-kanalite vahendusel, kui füüsiliselt kokku pole võimalik saada. Ühtki ebaadekvaatset muret ja küsimust praeguses määramatuses ei ole. Kui vajate neil teemadel nõu ja abi, võtke ühendust Miltton New Nordicsi konsultantidega
Mida konkreetsemalt pakume?
Välkplaneerimine juhtidele
Koroonaviirus tekitab ebakindlust igas inimeses ja igal juhtimistasandil. Igapäevatöös avaldub viiruse mõju sündmuste tühistamiste, kohtumiste ja projektide edasilükkamise ning sisemiste mõttevahetuste kaudu: inimesed üritavad praegu aru saada, kas nende tööandja reageerib üle või hoopis pisendab viiruse mõju liialt. Psühholoogilise turvatunde loomine määramatuse perioodil on võtmeküsimuseks – sisekommunikatsioonis olgu esikohal empaatia – muresid ei tohi pisendada, inimesi tuleb kuulata ning infoedastus peab olema läbipaistev.
Eestvedajad otsivad seetõttu tasakaalustatud infot, uusi strateegiaid ja meetodeid töö korraldamiseks. Peab arvestama asjaoluga, et terviseküsimusest võib alata ettevõtte sisekultuuri muutus. Muutus põhineb järgmistel faktoritel:
Stsenaariumite töötoad
Miltton Grupi ettevõte Nordic West Office pakub ettevõtete vajadustele kohandatud töötubasid, kus juhid ja võtmetöötajad omandavad stsenaariumite ja stressitestide oskusteabe, mis annavad oskuse võimalikke arenguid prognoosida ja ettevõtte käitumist planeerida. Osalejad saavad oskused ja teadmised kuidas läbi tulla käimasolevast kriisist, kui ka planeerida kriisijärgseid tegevusi. Töötoas tutvustab Nordic West Office nakkusepideemiate (iseäranis koroonaviiruse) uusimaid arenguid ja prognoose globaalses vaates, selle võimalikku mõju majandusele ning meetmeid, mida iga ettevõte saab ja peaks ette võtma, et olla valmis kõikide stsenaariumite korral.
Mis saab majanduses edasi?
Ennustamine on tänamatu töö, aga sellegipoolest peavad ettevõtted aktiivselt kaardistama tulevikustsenaariume, et mõista praeguste arengute mõju ettevõttele ja majandusharule ning neiks ka valmis olla. Kogemus näitab, et kõige tulemuslikum on valmistumisel eri stsenaariumite analüüsimine.
Koroonaviiruse mõjude prognoosimisel näevad maailma majandusjuhid kolme võimalikku stsenaariumi:
V-kujuline arengukõver
V-kujulise stsenaariumi puhul järgneb majanduse kiirele pidurdusteekonnale pea sama kiire taastumine. Harvard Business Review analüüsi põhjal on ajalooliselt peaaegu kõik viiruste põhjustatud majanduslangused läinud V-stsenaariumi järgi. Enamik tippjuhtidest loodab, et V-kõver kordub ka seekord. See tähendaks, et maailmamajandus sel kevadel kiratseb, kuid suvest jätkub tugev kasv.
U-kujuline arengukõver
Majanduse taastumine kulgeb konarlikumalt, kuna tootmis- ja tarneahelaid on nii palju häiritud, et nende taastamine võtab oodatust rohkem aega. Paljud ettevõtted on võib-olla juba uued tootmiskohad ja tarneahelad üles ehitanud, kuid nende efektiivseks muutumine võtab samuti aega. Selle stsenaariumi korral kestaks majanduslangus tänavuse aasta lõpuni ja maailmamajandus näeks kasvu alles 2021. aastal.
L-kujuline arengukõver
Probleemid jäävad püsivateks. Majandust tabab krahh ja langus jätkub pikka aega. Ainuüksi koroonaviirusest ei piisa L-stsenaariumi põhjustamiseks, kuid muud tegurid, näiteks majanduse aeglustumine Hiinas, Euroopa pagulaskriis ja uued kaubandussõjad, võivad epideemiaga kokku langeda ja kombineerida halvima stsenaariumi.
Praegu näib, et V-kujuline arengukõver on kolmest variandist kõige tõenäolisem. Mis tähendab, et kõigil ettevõtetel peaks olema valmis plaan sise- ja väliskommunikatsiooniks majanduslanguse puhuks ja valmisolek uuteks töömeetoditeks (kaugtöö, kui seda on võimalik) ning tarneahela katkestusteks. Lisaks peaks igal ettevõttel olema ka plaan B ja C majanduslanguse süvenemise puhuks.