fbpx
jaanuar 11, 2023

kood/Jõhvi: tipptasemel rahvusvahelise programmeerimiskooli lansseerimine

ÜHISKONDLIK VÄLJAKUTSE

Tuleviku ettevõtlus on möödapääsmatult seotud tehnoloogiaga. Programmeerimine ja tehnoloogiaalased teadmised on muutumas sama tähtsaks kui kõik muud keeleoskused: nendest on saanud tööriist globaalses omavahelises suhtluses. OSKA prognoosi kohaselt on aga ainuüksi Eesti uute IKT-spetsialistide vajadus 2027. aasta perspektiivis kokku üle 18 000 inimese, samas kui tasemeõppe lõpetanutest liigub IKT-spetsialistidena tööturule alla poole vajaminevast – maksimaalselt 7350 lõpetajat.

TEADMISED/LÄHENEMINE

Sarnaseid probleeme on ka teistes riikides. On ka juba toimivaid lahendusi. Pea kümme aastat tagasi käivitati esimene iseõppimise metoodikat kasutav tasuta programmeerimiskool School42.
2020. aasta suvel asutati täiskasvanutele mõeldud programmeerimiskool kood/Jõhvi eesmärgiga tõsta Eesti elanikkonnas tehnoloogiaalaste oskuste osakaalu, olles samaaegselt parimaks viisiks teha praktiline IT-haridus kättesaadavaks kõigile.

MIS ME TEGIME

Jäänud oli veel mõni samm: tutvustada ideed, et kõnetada erasektori toetajaid, leida kooli käivitamiseks tiim ning meelitada Jõhvi esimene lend õppijaid. Siinkohal tuli appi Milttoni tiim, kes usub ja toetab kood/Jõhvi missiooni.

MIS SIIS JUHTUS

Faas 1: Põhisõnumite ja kooli väärtuspakkumise loomine – mis on kood/Jõhvi (tollal Jõhvi Tehnoloogiakool) ja mis muutuse see Eesti haridusmaastikule toob. Idee lansseerisime meedias tuntud tehnoloogiaettevõtjate ehk kooli asutajate kaudu, toetavaks tööriistaks oli ka kõikide asutajate ja olemasolevate toetajate sotsiaalmeedia. Lõime ka veebilehe idee tutvustamiseks ja huviliste kontaktide kogumiseks. Käivitatud uudiskiri oli samuti suunatud uute toetajate leidmisele, keda toetasime kommunikatsioonis. Taustal käis koolijuhtide värbamiskampaania.

Faas 2: Õppijatele suunatud põhisõnumite loomine, meediasuhete abil tähelepanu saavutamine ja õppijate kõnetamine nii Eestis, Lätis, Soomes kui ka rahvusvaheliselt. Seega koordineerisime kommunikatsioonitegevusi eesti, vene, läti, soome ja inglise keeles. Lõime uue brändi (kood/Jõhvi), veebilehe ja õppijatele suunatud turunduskampaania. Korraldasime kood/Jõhvi veebinare ja aitasime konverentsidel ja seminaridel kooli tutvustada (Elisa Tech Day, Latitude59, SA Kutsekoda jne). Jätkus erasektori toetajate leidmine networking ürituste kaudu.

TULEMUS

kood/Jõhvil on tänaseks üle 25 era- ja avaliku sektori partneri, kes aitavad alalisel tiimil tasuta programeerimisõppe unistust ellu viia.
Esimesel aastal kandideeris uudsesse õppesse 3300, kellest 215 alustasid koolipingis. Kandideerijate suur hulk ja üldsuse, sh erinevate omavalitsuste huvi uudse õppe vastu julgustab kood/Jõhvi vastuvõttu ja seega ka mõju aasta-aastalt suurendama.

jaanuar 9, 2023

Milttoni kasvuettevõtete tiim – kust me tuleme ja mida tahame Euroopas saavutada?

Milttoni kasvuettevõtete tiim kasvas välja JLP kommunikatsioonibüroost, mis kehtestas end Eesti tehnoloogiasektori ühe põhilise kommunikatsioonipartnerina juba 2010ndate keskel. Alustasime koostööd Veriffi, TransferWise’i ja Boltiga siis, kui Eestis tunti terminit “ükssarvik” vaid lasteraamatutest pärit müütilise olendina.

Rahvusvaheline sektoriülene haare

Kui Miltton 2018. aastal JLP omandas, avanesid meile uksed Soome, Rootsi, Belgia ja USA turgudele. Lisaks võtsime plaanidesse oma tiimi võrgustiku kasvatamise väljapoole Eesti piiridest. Tänaseks teeme koostööd oma ala tippudega Lätist, Leedust, Londonist ja Varssavist.

Välise laienemise kõrval keskendusime üha rohkem start-upide rahvusvahelistele kasvuprojektidele. Aitasime tuua rahvusvahelist kajastust Salvile, Immunity Passportile (tänane Certific), Gelatexile, Silenile, Eurorale ja Arbonicsile, jätkates koostööd Veriffi ja Londoni börsile suundunud Wise’ga.

Rahvusvaheliste tegevuste kõrval oleme järjepidevalt töötanud ettevõtete ja projektidega, mis aitavad Eesti iduettevõtluse ökosüsteemi arendada. Ajujahi ideekonkursi kommunikatsioon, Funderbeami erinevad kampaaniad, Asutajate Seltsi kommunikatsioon, sTARTUp Day podcasti juhtimine ning kood/Jõhvi lansseerimine on kõigest mõned näited aina kasvavas portfoolios.

Aastatepikkune kompetents

2015. aastast alates oleme ühendanud jõud enam kui 40 idufirmaga, töötades kõrvuti asutajate ning turundus- ja kommunikatsioonijuhtidega nende äriliste eesmärkide saavutamise nimel. Siiski, kasvuruumi on. Usume, et meie tiim suudab kujuneda kogu Uue Põhjala (Baltikum + Põhjala riigid) startup sektori eelistatuimaks kasvupartneriks.

Tänu idufirmades ja ökosüsteemis töötamisele (Wise, Clanbeat, Eliko Location Technologies, Fusebox, WeTravel, Startup Estonia ja Euroopa Innovatsiooniakadeemia) on meie tiimil teadmised, mis toetavad ettevõtete globaalsete eesmärkide saavutamist igas kasvufaasis.

Millal võtta ühendust?

  • Olete sulgemas esimest rahastusringi ning tahate sellest oma klientidele ja partneritele teada anda?
  • Arvate, et teie toode või teenus on valmis uutele turgudele minekuks?
  • Teie startupil on kliente ja käivet, ent keegi teist veel ei tea?
  • Vajate strateegilist ja taktikalist abi, et oma startupi kasvatada?
  • Soovid põrgatada mõtteid mõnel muul seonduval teemal?